Prostia-i omenească, dar impardonabilă

În fiecare zi mă lovesc de din ce în ce mai mult proşti , nesimţiţi, oameni al căror nivel de dispreţ începe să mă dezguste. Credeam la început că eu mi’s de vină şi că tot ce mi se întamplă este rezultatul direct al lipsei mele de miserupism în unele situaţii. Când te interesează prea mult, eşti prost. Când nu te interesează deloc eşti ăla care are un cuvânt de spus. Cam de genul ăsta de oameni am parte în ultimul timp.
Păi vine odată unu la mine (unu din ăia buni , nu proşti, şi-mi zice :

– Bă Alexe, zice el, da tu eşti prost rău !
– Mi s-a mai zis, zic eu rânjind, da tu de ce zici ?
– Nu ştiu bă, zice el, pentru că îţi baţi capul cu oameni proşti !
– Las mă, că de amu’ ‘nainte, zic eu, îmi pun o tinichea pe cap să nu fac rană !

Că mare dreptate avu’ bunică-miu când îmi zise că „Pe prostul care nu-l laşi să moară de ciudă, nu te lasă să trăieşti fără bătăi de cap”. Api dacă tot vreţi voi să da-ţi lecţii de viaţă, nu mai bine vă cârdăşiţi voi să-mi desenaţi o hartă fără legendă, să mă pot împiedica în voia sorţii ? Până atunci vă scriu de la mine cuvântare idiotologică, sub formă de poezie prostulatică, câteva ifose :

In jurul meu roieste numai ura
Parsivitate , nesimtire si dispret
Ca uni nu-si pot slobozi din gura
Decat cuvinte rasarite din cotet

Priviti-va in ochi si lacrimati in gand
Caci nu lasati decat prostia sa se vada
Cand incercati c-un gest putin boland
Sa tineti strans din mana painea sa nu cada.

Mijiti in intunericul din cerebel
Si nu gasiti reflexia pe care
De obicei mergeati ca un tembel
Ce nu cunoaste decat abnegare

Visati ca-n jurul vostru totul e placut
Uitati sa mai deschideti ochii
Nu dati valoare raului facut
Si bateti fara nesimtire campii

To be continue….

3 responses to this post.

  1. Posted by Manea on Octombrie 5, 2009 at 6:46 am

    deci draga ex-vecin 😀 uite ca eu am gata facultatea si iti spun cu o imensa durere in suflet ca tu acolo in acel camin plin cu gandaci si cu celelate probleme care le ai o duci incredibil de bine.
    am trecut granita de la facultate la sclavism, muncesc pt un salar mizer in inchiriez corpul pentru o paine si cel mai bun cuvant cu care pot sa imi descriu viata este „durere”

    bucurate cat timp mai il ai pe gandacescu langa tine chiar daca arata sinistru, e mai bine decat sa ai niste soboloani turbati ca si sefi care se pisa pe tine (cu cat mai des cu atat mai bine)

    Semnat: Inginer Manea Constantin (fiul ploii, absolvent al facultatii de mecanica)

    Răspunde

  2. Domnu meu drag fiu al ploii, absolvent al Facultăţii de Mecanică, Inginer Manea Constantin şi tot odată ex-vecin,
    Din păcate asta e Românica noastră. Peste pe unde mergem dăm de astfel de oameni, iar singurul prin care putem să scăpăm de ei este să îi înfruntăm direct, doar că în cazul tău s-ar prea putea să fie invers. Dacă te face să te simţi mai bine , o să îţi scriu o baladă a salariatului prost plătit 😀

    Răspunde

  3. Posted by Tatiana on Octombrie 5, 2009 at 6:05 pm

    big big hug… zambeste si sti de ce pentru ca tu te enervezi, te superi etc. dar iti trece, dar ei is prosti si asta fi convins ca nu le trece o viata intreaga……si plus e faina viata de student de bine de rau asa cum e ea..daca stai sa vezi si partea plina a paharului…..asa ca fruntea sus….

    Răspunde

Lasă un răspuns

